همشهری آنلاین: مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نمی‌شود.

ایرنا گزارش داد: سعید جلیلی در گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی)، خاطرنشان کرد: ایران همواره به برنامه غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرده است که بر فعالیت ایران در این زمینه نظارت کند.

ان.اچ.کی در ادامه گزارش داده است: شورای امنیت سازمان ملل در حال حاضر تقریبا آماده شده است تا به دلیل امتناع ایران از تعلیق غنی‌سازی اورانیوم ، سومین قطعنامه تحریمی علیه تهران را به تصویب برساند.

در ادامه این گزارش آمده است: جلیلی هشدار داد که ایران اقدامات متقابلی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این باره گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه و دارای پتانسیل بسیار بالایی است و کشورهایی که علیه آن تحریم اتخاذ کنند، اقتصاد خود آنها متحمل ضرر خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به از سرگیری مذاکرات با اتحادیه اروپایی ابراز خشنودی کرد، اما گفت که ایران هیچ امتیازی در این زمینه نمی‌دهد.

جلیلی در ادامه از ژاپن خواست تا از سیاستهای آمریکا در اتخاذ تحریم علیه ایران پیروی نکند.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پس از ارایه گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و خارجی در تهران، تاکید کرد: این گزارش، صحت پافشاریهای ملت ایران بر حقوق خود را نشان داده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: گزارش البرادعی به همان نسبت نیز باطل بودن ادعاهای دیگران در ارتباط با پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرده است.

کد خبر 45341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز